Země, která vedla ve vývoji a výrobě automobilů, se brzy ocitne na chvostu. Volkswagen hrozí propuštěním 110 000 zaměstnanců, tj. ztrátou 110 000 pracovních míst, zavírání provozů i celých továren, což významně postihne značku Audi. Nejluxusnějším modelům Mercedesu se na trhu nedaří. A do toho přicházejí desítky čínských automobilek s lukrativní nabídkou cenově přijatelných vozů. Ty se prosadí, jako se po pár letech u zákazníků prosadily korejské značky, označované původně za brak.
Na vlastní výrobu (montáž) aut jsou navázáni výrobci komponentů - sedaček, osvětlení, elektroniky... Ti jsou rovněž ohroženi krachem. Jen počet pracovních míst zatím nikdo nespočítal.
S pádem automobilek přijde Německo o pracovní místa, stát o daňové příjmy. Poválečná prosperita se rozplývá v mlze frází a zbožných přání.
Poslední generace bude zřejmě hodně chudá. A bude žít na znečištěné planetě, zaneřáděné komíny v Rusku, Číně, Indii, Brazílii… A úbytkem pralesů v Brazílii, Malajsii, Indonésii.